Image
Image
 Dyrkeguide
Image
Image
 Dyrkeguide
Image
Image
Miniguider
Image
Image
Weedshop.no

Weedforum

You are not logged in.

#1 18-11-2006 14:43:29

Admin
Administrator
Registered: 18-11-2006

Bør Norge legalisere cannabis?

Cannabis kan brukes til tekstiler, medisiner og rusmidler. Bør vi legalisere cannabis til alle formål? Vil forbruket gå opp hvis vi legaliser cannabis som rusmiddel? Hva kan gjøres for å begrense missbruk?

Si din mening!

#2 10-12-2006 00:49:39

stian
New member
Registered: 10-12-2006

Re: Bør Norge legalisere cannabis?

Cannabis burde i hvertfall legaliseres som medisinsk hjelpemiddel!

#3 19-12-2006 01:44:57

the dude
Guest

Ja cannabis skulle hvert legalisert.  folk får tak i det uansett. staten hadde tjent på å ikke arrestere cannabisbrukere.  på tide med norske coffe-shops. da slipper folk som vil bruke dette fantastiske rusmiddelet å menge seg med milijøer som holder på med andre ting også.  det er rett og slett tåpelig av politikerene å ikke innse at det hadde ført med seg masse positivt å legalisere cannabis.. bare tenk på alle folk som er uføretrygdet p.g.a. sykdom de kunne hatt mulighet til å dyrke sin egen medisin. topp medisin mot søvnløshet også.. smile  missbruk vil eksistere i evighet. kan ikke dra alle med samme kam. hva med alkohol? er det så mye bedre?  se på usa, mange stater har legalisert medisinsk cannabis. det fungerer jo fint.  har bare en ting å si til norges regjering.. VÅKNE OPP NÅ!

#4 26-01-2007 03:02:50

skrapp
New member
Registered: 26-01-2007

cannabis burde Og må legaliseres. hehe Hvorfor ikke som The dude sier: hva med alcohol? hmm Okey cannabis Har kanskje Noen bivirkninger som sløvhet å tap av KorthetsHukommelsen, men Va med alcohol?
okey du drikker Masse alcohol Å alcohol dreper Hjærneseller det Gjør ikke Canabis,
du får skromplevver av sprit att man Ikke Hussker noe nårr man Drikker Gjør jo ikke saken bedre?
er folk I regjeringen Klar over hvor mye Vold Og bråk som Hadde Blidd reddusert Hvisst,
det var Lovelig med Cannabis?
å som sakt Man får tak i det Uanz Hvor ulovelig det er,
å det Kosster en goo del med penger på Å arestere CannabisBrukere en heel formue som Kunne værrt Brukt på andre ting som skoler Å oppussing Klar over Hvor mange skoler som sliiter med soppskader å  Ting??. haha The dude: må bare si 1ting du har så Jææævla rett:)

#5 30-01-2007 21:01:20

MrBandidas
Member
Registered: 29-01-2007

Helt enig cannabis gjør noe med personligheten, Tror verden hadde vært mye fredligere vist alle røyka cannabis!
Peace Out

#6 09-02-2007 09:25:59

BizzyBone
Member
Registered: 09-02-2007

Kunne jo vært greit med ligalisering viss det bare ble solgt på coffeshops med 21års grense. Kan ikke se noe som helst negativt med det.

#7 09-02-2007 20:19:24

Nilas80
New member
Registered: 09-02-2007

Hvis alle bare leser litt om Nils Christie og hans meninger om at cannabis bør AVKRIMINALISERES ikke legitimeres, da trur æ det skal gå fint. Ja flere som har de samme meningan jo større virkning har dem!!smile Dj- green lantern, President!

#8 12-02-2007 02:26:54

Reinhb
New member
Registered: 12-02-2007

Klart Marijuana må legaliserast !

Her e bere nokkre få grunna:

1: D e steike go medesin

2: Ej kan garantere prosenten me vold ha gått ne i store grade!

3: D e jævla gått i mat;)

4: Folk ta sei enn kveld og slappe av og røyke, å sleppe og må fare ut og skaffe i miljøe dr dei kan bli frista te sterkare narkotiske stoff, når dei kan dyrke heime;)

5: Sure bittre folk her i nårge ha vårte faen so mykkje vennligare og jelplige ett enn go joint;)

OSV.......

Orka ikkje nemne alt.

Mn d ej kan sei e att ej he ette monge år fått go peiling både på planting osv...
Kan nokk te og konne dyrke nesten kor som helst;)

Some good things to always remember:

1) Cars can hurt you.
2) You cannot fly.
3) It's never a good time to die.
4) Taking your clothes off will draw attention.
5) Keep your mouth shut at all times while in public.
6) Although you may see things that are not there, you won't NOT see things that aren't there.
7) Don't forget how to burp.
8) Only carry: a house-key, some loose change, and your address in your shoe.
9) Nobody can tell that you are tripping till you tell them "I'm tripping".
10) No matter how fucked-up you think you are, you'll eventually come down.

D du gror sjøl e 100 gonga beire effekkt ta enn d du fe kjøpt i miljøewink
So ej sei bere:

PLANT OG RØYK!wink

#9 14-02-2007 03:00:04

quicklazy
New member
Registered: 14-02-2007

1. Hvis det blir legalisert så får vi mye bedre kontroll over miljøe
2. Staten kommer til å tjene fett på det
3. Som tidligere nevnt her kommer gate volden til å synke kraftig
4. Større produksjon av hemp produkter som igjen gjir bedre miljø for oss alle
5. Må jeg nevne medesin som trengs.
6. Moral til Norge.

Gleder meg så utrolig til den dagen kommer smile

#10 17-04-2007 14:30:01

somania
New member
Registered: 17-04-2007

Bare det at hvis det hadde blitt legalisert så hadde man stoppet tilførselen av utrolig mye penger til krimminelle nettverk.
Og de nettverka somm ender opp med mesteparten av pengene driver med langt verre ting en hasj smuggling...

#11 05-05-2007 16:31:40

XxX
Member
Fra: hehe
Registered: 05-05-2007
Webside

Kjære StatsOverhoder, Følg Nederlands marjuana lovgivning............................................................................................................Just Love IT!!!!

Nederland er best!!! Se på deres marijuana lovgivning!!! NORGE! se og lær!

#12 06-05-2007 15:59:53

PatPort
Member
Registered: 02-05-2007

Fra en som har blitt arrestert utallig ganger for Hasj/maryJ så må jeg si det at det politiet kaller motvirkning av miljøet kaller jeg idiotisk.. alle som har ett par mellom beina kommer ikke til å bli skremt av  f.eks 3000kr og si 8 timer på en glattcelle. det er latterlig.. tenk hvor mye tid og penger det har kostet staten å skriverapporter holde de inne på stasjonen osv. istedenfor å gjøre dette til en pengemaskin isteden.. De gjør det med alkohol og nikotin allerede.. Røyk er så skadelig at det er latterlig, fordet er det en gullgruve for staten.. Det er ikke lett å bli hørt når politikkerne sitter på sine høye hester.. Aldri har noen dødd av overdose thc....... hehe isåfall har karen satt sprøyte med thc hehe

Tar du den i kaviarkrysset?

#13 26-05-2007 21:53:55

XxX
Member
Fra: hehe
Registered: 05-05-2007
Webside

heheh...sprøyte med thc!!! damn...det værste er at man ikke hadde fått noen overdose da heller=)det er komplett UMULIG og ta overdose marijuana...det er 3 bivirkninger da...litt trist! 1. Man får en kjempe apetitt 2. Man blir glad 3. man blir søvnig og rolig.... hehehehehehhh...de værste bivirkningene som finns ass=)smile JUST LOVE IT

Nederland er best!!! Se på deres marijuana lovgivning!!! NORGE! se og lær!

#14 26-05-2007 21:58:07

zopilote
Moderator
Fra: Finnmark
Registered: 23-03-2007

Nuja. Hva med paranoia og angst?

Måtte Google gi deg svar...

Merk: Jeg er ikke ansatt, jeg bare hjelper til frivillig. Mine utsagn er MINE og hverken Admin eller weed.no sine.

#15 03-06-2007 19:05:07

battle
New member
Registered: 18-04-2007

paranoia og angst får du pga norsk POLITI!. jeg har røkt cannabis medesinsk i 3 1/2 år nu. ogja det skulle ha vært legalisert for flere flere år sia. latterlig at det samme grunnlaget fra 1970 fortsatt er i kraft her hjemme. ikke engang en prøve ordning har vørt prøvd her hjemme.. dette syns jeg er svært sløft og dorlig stil av rieringa som har 0peil på ka som faktisk skjer når du har røkt deg en jonas tongue

men det kommer vel en yngere genresjoner te stortinge endag.. og da tar det nok ikke så veldig lang tid før vi har hasj i butikkene^^

#16 17-07-2007 15:16:50

stonetor
Member
Registered: 11-07-2007

JA... jeg sier ikke med dette fri hasj men jeg mener det kunne gåt an å funnet et system på dette... se på feks amsterdam med den light-drug regelen... det virker for meg som om det funker bra... det er ikke lov nen man kan røyke det i coffe shoppene... man ser jo at norge nå blir mer å mer liberal  i forholdt til cannabis det hevet i 2005 tror jeg det var  grensen fra kjøp å salg grensen fra 5 til 15 gram... å hvis dere ser på nettet om folk som blir tatt med større mengder hasj så blir dommene mindre å mindre.. så min mening er at hasj burde bli lovlig med visse grenser

ls klikk...

#17 01-08-2007 05:43:33

Reinhb
New member
Registered: 12-02-2007

Til XxX Og ta overdose me og røyke kanabis e som du sei umuli, pga du blir so stein du ikkje klare og røyke mer før d sjer;)

Mn du kn ta overdose om du laga mat me cannabis, for du kn hive so mykkje du ve inn i maten og d tek ca.1,5time før virkninga sler inn. so då kn d pluttseli bli overdose. bere so du veit att d fakktisk går and og ta overdose på marijuana.

Ver STEIKE forsikkti me og lag mat ta marijuana!
Prøv og finn ut kor mykkje du broka å røyke før og bli stein og so tek du og dela d opp i oppskrifta;)

#18 12-09-2007 18:25:01

Weds13
New member
Registered: 12-09-2007

XxX wrote:

heheh...sprøyte med thc!!! damn...det værste er at man ikke hadde fått noen overdose da heller=)det er komplett UMULIG og ta overdose marijuana...det er 3 bivirkninger da...litt trist! 1. Man får en kjempe apetitt 2. Man blir glad 3. man blir søvnig og rolig.... hehehehehehhh...de værste bivirkningene som finns ass=)smile JUST LOVE IT

du hadde fått leversvikt kammerat.
Husk at som med alkohol må alle midler igjennom levra. Etter man har røykt/spist Cannabis blir Δ9-THC konvertert til 11-hydroxy-THC i levra noe som tar litt tid å bryte ned, hence thc being in your urine rundt en 2 mnds tid...

Anyways, man må jo ta en titt på alle de forskjellige aspektene ved Cannabis, tro meg, jeg er for legalisering, men det blir nok meget lenge før kongeriket Norge tar opp kampen for legalisering.

First of all: Norsk Politikk, Konservativ, Kristent livssyn, Krf, Ap and so on... (Gidder ikke gå lengre, dere tar nok hintet.

Second: Cannabis er en gateway drug (du blir ikke like stein hver gang man røyker, man trenger mer, man trenger forskjellige sorter og selv med dette blir du innrøyket temmelig fort wink

Third: It`s addictive! jepps vet at sigaretter er det samme, men du ligger ikke i kaldsvette og vrir deg om du ikke får deg en sigg.

Fourth: Weed + School = What did he just say? Mid-term, TOMORROW?! shiiit.

Fifth: Schizofreni, Psykoser osv.. (hvis man er regelmessig deprimert og røyker, da kan det bli fallllig...

sixth: Alle husker ungdomskolen?? aiight.. Da var siggen tingen og for enkelte av oss begytne det kanskje allerede der...

er enig med Nilas80 at det bør AVKRIMINALISERES. Min business er min business, deres er deres. Do what you want in the comfort of your own home.
Dermed presser vi det ikke på noen som helst, you don`t like it? leave..

They ask me where Hip-Hop is goin', It's Chicagoin'/ Poetry's in motion like a picture now showin."

#19 01-12-2007 09:06:58

weedman74
New member
Registered: 23-11-2007

At cannabis ikke regnes som medesin er helt utrolig.jeg sitter her nå med 3 prolapser og ei låst skullder.jeg røker med god samittighet.for hvis det er noen mening og ta medestn så må jo man ta det/den så birker best på smertene mine.

OG AT VI I NORGE IKKE AVKRIMINALISERE BRUK DYRKKIN.OG GIR BØNNENE MULIGHET TIL OG BRUKE HAMP TIL OG RENSE JORDENE SINE ER EN SKAM.

Hvis en leser litt om cannabis-planten,så ser alle med 2 i iq at den kan bli med redusere avhogs i amazonas.medesin byggeartikler.såpe mat tau.med mer. 

JEG MENER DET ER KUN EN TING OG SI TIL DE DERRE SOM STYRER VÅRT LAND.           

BRUK HUE .

Nå skal jeg roe meg ned med CAPS LOCK bruken min tongue

#20 16-12-2007 19:42:50

Cheeech
Member
Registered: 05-12-2007

Ok for å sprøyte litt motsetninger inn i denne debatten, så er jeg gått  mer og mer ifra å være for full legalisering. Hvorfor?

1. Ikke alle kan/bør røyke shit.

Har selv røykt moderat i over 10 år og ikke tatt nevneverdig skade av det. Men har sett flere som har bada på det b.la fetteren min som etter heftig bruk gikk inn i en kraftig psykose og havnet på et institusjons-kjør det tok han flere år å komme ut av. Nå sier jeg ikke at hasjrøyking ligger bak slike psykoser, men jeg er temmelig sikker på at det kan være en utløsende faktor. Har også erfaring med at folk som har sosial angst, eller lett paranoia, ofte får en sterkt negativ reaksjon etter å ha røyka..

2.  Kommersielle interesser.

Ser man på alkohol og tobakksindustrien, vet man at folk som er ute etter å tjene seg søkkrike ikke skyr noen midler for å fremme sin sak. De samme folka hadde hoppa på en avkriminalisering. Tipper vi hadde fått mere genmanipulert pot og tjall av dårligere kvalitet, til en mye høyere pris. For ikke å snakke om skatter og avgifter..  Hjemmedyrking ville jo sannsynligvis fortsatt vært ulovlig, siden staten alltid skal ha sin del av kaka, så hva ville vi egentlig oppnådd? Tørrok til 250kr /g??

3.  Du blir ikke tatt hvis du er forsiktig.

Ok, skal ikke være for stor i kjeften her. Har blitt busta et par ganger opp igjennom åra :-). Har vært uheldig, på feil plass til feil tid, og rett og slett dumdristig. Har etterhvert lært meg å ta forhåndsregler though. Som f.eks å ikke fly rundt med shit i lomma på offentlige steder, ut på byen, i bilen osv. men å stort sett røyke hjemme eller hos bekjente.  Dessuten er jo strafferammene forholdsvis lave for å bli tatt for røyking eller oppbevaring av små kvanta. Man blir jo ikke kappa hodet av for å ha røyka seg en joint liksom.

Når det gjelder enkelte politifolks holdninger er det en annen sak...

Når alt dette er sagt, kunne jeg gått med på en lettere avkriminalisering, spesielt i forhold til medisinske hensikter.  Industrihamp bør inn i norsk jordbruk også.

Peace!

#21 10-02-2008 15:54:19

even ganja
New member
Fra: Stavanger
Registered: 10-02-2008
Webside

Cannabis bør selvsagt re-legaliseres, av en grunn alene, om noen; Det er absurd unaturlig å forby en plante.
Hva hvem velger å gjøre med denne plante, bør tillates brukeren å avgjøre. Det burde være straffbart å misbruke planten, på seg selv eller andre, men dagens totalforbud er urimelig tåpelig og blir følgelig totalignorert.
Forbudet virker ikke, det har ikke virket og kommer ikke til å virke.

Ganske naturlig logikk, forby forbud.

-ganja+

#22 29-02-2008 00:17:12

VanDahl
New member
Registered: 25-02-2008

Jeg tror de fleste på dette forumet er enige i å legalisere Cannabis for et eller annet formål, Jeg kan vedde på at mange av follka som "styrer" dette landet driver med langt verre ting en cannabis relatert. Jeg synes at cannabis skal legaliseres i samme grad som  alkohol.big_smile

Peace!

"Look up in the sky, its a bird, its a plane. its the funk doc the spoc smoking buddah on the train"big_smile

#23 29-02-2008 16:04:54

CabinetFarmer
New member
Registered: 26-02-2008

VanDahl wrote:

Jeg tror de fleste på dette forumet er enige i å legalisere Cannabis for et eller annet formål, Jeg kan vedde på at mange av follka som "styrer" dette landet driver med langt verre ting en cannabis relatert. Jeg synes at cannabis skal legaliseres i samme grad som  alkohol.big_smile

Peace!

Det skal en si, vedder staten har noen penger fra våpenindustrien... disse pengene kunne blitt værene her hjemme, gjerne hos bøndene/landbruket wink

Mitt syn er som de fleste her, er litt i tvil om FULL legalisering, som et par nevnte så skal jo staten ha en del av kaka, derfor mener jeg dette burde legaliseres på hobby-nivå, dvs akkorat som pansjonistene idag planter blomster uti hagen, DET ER EN PLANTE da!!, finnes masse planter man kan fremstille kjemisk rus av rundt omkring som ikke står på narko-lista!

uff, er sjev at jeg gidder ikke skrive mye!! big_smile

#24 18-03-2008 17:27:32

Twiggy
Member
Registered: 15-03-2008

cannabis egner seg best som biodiesel og. bra til papir og tau, bra for kreativiteten, medisin mot det meste hvor pillene du får gir mer skade enn helberedning, kurerer sikkert anoreksia åsså, jeg er ihvertfall jævla sulten nå.. jeg tror at staten ikke legaliserer det for de er redde for å tape peng på at alle dyrker hjemme.. vi er verdens rikeste land, med verdens kjipeste regler..! gjør noe med det for faen!

#25 09-08-2008 09:59:51

marley
New member
Registered: 26-05-2008

SELFØLGELIG BURDE DET VÆRE LOVLIG! Vorfår i HÆLVETTE skal de jævlene bestemme om JEG skal røke eller IKKE?
Kan ikke de stikke til hælvette?

btw, grisen klår altid folk på rompa når de arresterer dem... FAGS! stikk til HÆLVETTE a!

SNUT UT!

Board footer